Ontvang een vrijblijvend voorstel
Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn? Wij maken een passend voorstel op maat.
Of
ADVIES & EXECUTIE
- Briefing
- Strategie
- Planning
- Inkoop
- Executie
- Rapportage
- Evaluatie
- Dashboards
Briefing & uitgangspunten
Voordat we met een mediaplan van start gaan, is het belangrijk om de uitgangspunten voor beide partijen helder te krijgen. Dit doen we middels een briefing en debriefing. Een briefing is in feite een vragenlijst die ons helpt om achtergrondinformatie van de campagne overzichtelijk op een rijtje te zetten. Hierin bespreken we onder andere de doelstellingen, de doelgroep en de reden van de campagne.
Strategie & Planning
Een strategie en planning gaan hand in hand. In het mediaplan worden de meest geschikte kanalen bepaald, maar er wordt ook een planning uitgewerkt. In dit tijdschema zorgen we ervoor dat alle campagneperiodes, budgetten en deadlines inzichtelijk worden gemaakt. Daarnaast zorgen we ervoor dat het proces van de campagne gestroomlijnd verloopt, we onderhouden contact met de klant en eventueel het reclamebureau en zorgen ervoor dat al het materiaal op tijd aangeleverd en verwerkt wordt.
Inkoop
Na het bepalen van de strategie en planning wordt de advertentieruimte gereserveerd en/of ingekocht. We onderhandelen over de beste prijs en voorwaarden om ervoor te zorgen dat het budget zo optimaal en efficiënt mogelijk wordt benut. Door onze jarenlange ervaring en sterke relaties met mediapartners kunnen we de beste deals voor onze klanten onderhandelen.
Executie
In de uitvoeringsfase zetten we het mediaplan om in actie. We zorgen ervoor dat alle advertenties op het juiste moment en op de juiste plek worden geplaatst, of het nu gaat om TV, radio, out of home, print of online. Ons team houdt alles nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat de uitvoering vlekkeloos verloopt en dat eventuele aandachtspunten snel worden opgelost. Campagnes worden waar mogelijk continu gemonitord en geoptimaliseerd om ervoor te zorgen dat ze optimaal presteren.
Rapportage
Tijdens de campagne houden we je op de hoogte van de prestaties met heldere rapportages. We verzamelen en analyseren gegevens over hoe de campagnes presteren, zoals bereik, betrokkenheid en conversies. Onze rapporten geven je inzicht in de effectiviteit van de campagne en helpen je te begrijpen hoe de marketinginspanningen presteren.
Evaluatie
Na afloop van je campagne evalueren we samen de resultaten om te leren wat goed werkt en wat beter kan. We bekijken de data om te begrijpen hoe we de campagnes kunnen optimaliseren en toekomstige strategieën kunnen verbeteren. Deze evaluatie helpt ons om campagnes steeds effectiever te maken en de volgende campagnes nog succesvoller te plannen.
Dashboards
Rapportages en evaluaties kunnen we verwerken in een overzichtelijk dashboard. Dit dashboard geeft je een duidelijk beeld van zowel lopende als afgeronde campagnes. Niet alleen online resultaten worden hierin meegenomen, maar ook resultaten van andere meetbare mediakanalen, zoals TV en radio. Het is dus een crossmediaal dashboard.
Het dashboard stelt ons in staat om snel en efficiënt campagnes te beheren en strategische optimalisaties door te voeren. Voor online campagnes wordt het dashboard dagelijks bijgewerkt, hierdoor beschik je als klant altijd over de meest actuele informatie en de huidige status van je campagnes. Voor andere mediumtypen is het niet altijd mogelijk om real-time statistieken te delen, omdat de resultaten pas na de campagne inzichtelijk kunnen worden gemaakt.