Linda B (Media consultant)
Ontvang een vrijblijvend voorstel

Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn? Wij maken een passend voorstel op maat.

Of

Radio & Audio

Adverteren in de audiowereld

Adverteren via audio kan niet alleen via de radio, maar ook via digitale radio, podcasts en muziekstreamingsdiensten. Hierbij kun je via de traditionele radio een radiocommercial uitzenden of via de online audiomogelijkheden adverteer je bijvoorbeeld via een pre-roll, mid-roll, post-roll of een host read in een podcast.

Radio

Radio is een krachtig medium dat in korte tijd een aanzienlijk bereik kan realiseren. Het prikkelt de verbeelding van de luisteraars en is bijzonder effectief in het stimuleren van websitebezoek, het oproepen van emoties en het activeren van consumenten, zelfs tot op de winkelvloer. Radio-advertenties verhogen het zoekvolume op platforms zoals Google en Bing, wat bijdraagt aan direct sitebezoek en merkherkenning. 

Digitale radio

Adverteren via digitale radio is een vorm van online marketing waarbij audiocommercials op digitale audio platforms ingezet worden. Ze worden dus niet via FM-frequenties uitgezonden, maar deze digitale advertenties worden via het internet of mobiele netwerken geserveerd. Denk aan platforms zoals Spotify, Deezer, podcasts en online radiostations zoals Sky Radio Love Songs, 538 Non-Stop, Q Summer, Radio 10 Non-Stop, Sterren.nl Radio, Grand Prix Radio etc. Voordelen van het adverteren via digitale audio zijn: precisie-targeting, meetbaarheid, interactieve elementen en complementair aan andere online marketingkanalen.

YouTube Music

YouTube Music is een streamingplatform die volledig gericht is op muziek en muziekvideo’s. De app, onderdeel van Google, biedt een vergelijkbare ervaring als Spotify en Apple Music, maar met de mogelijkheid om ook YouTube-video’s te beluisteren die niet op andere platforms staan. YouTube Music is gratis te gebruiken, waarbij luisteraars advertenties tussen de nummers door horen, wat adverteerders de kans biedt om een breed publiek te bereiken.

Spotify

Adverteren op Spotify biedt tal van voordelen, zoals gerichte bereikbaarheid met uitgebreide targetingopties op basis van demografische gegevens en muzieksmaak. De actieve luister betrokkenheid van Spotify-gebruikers zorgt voor een hogere aandacht voor je advertenties. Met een gratis abonnement krijgt de gebruiker toegang tot de volledige muziekcatalogus, maar om deze gratis toegang te ondersteunen, worden er na enkele nummers advertenties afgespeeld. 

Podcasts​

Podcasts zijn niet meer weg te denken in het huidige medialandschap. Podcasts zijn gemakkelijk te beluisteren en vaak gratis beschikbaar. Voor elke doelgroep is wel een podcast beschikbaar, of je nu geïnteresseerd bent in bijvoorbeeld wetenschap, sport, of persoonlijke verhalen. In tegenstelling tot traditionele media zoals radio, bieden podcasts een volledig on-demand ervaring; luisteraars kunnen afleveringen starten, pauzeren en hervatten wanneer het hen uitkomt, voor je merk te integreren in relevante podcasts, kun je je boodschap direct kenbaar maken aan een betrokken publiek dat aandachtig luistert. Dit biedt een unieke kans om je advertentie op een authentieke manier over te brengen bij de doelgroep. 

Door het combineren van een goed doordachte audio strategie kun je de naams-/merkbekendheid van een bedrijf aanzienlijk vergroten. Neem contact op met mBuy om de mogelijkheden te bespreken.