Linda H (Media consultant)
Ontvang een vrijblijvend voorstel

Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn? Wij maken een passend voorstel op maat.

Of

Research

Een campagne begint bij onderzoek

Naast kennis en ervaring, speelt onderzoek een belangrijke rol bij de ontwikkeling van een media strategie. Als vertrekpunt voor ieder mediaplan, wordt met behulp van onderzoeksdata het mediagebruik van doelgroep(en) in kaart gebracht. Op basis van deze informatie en de belangrijkste uitgangspunten, zoals; de merk- en/ of productpropositie, de eenvoud of complexiteit van de communicatieboodschap, de doelstelling(en), het gewenste verzorgingsgebied, de timing en het budgetkader – wordt er een mediastrategie uitgewerkt. Strategie is niets anders dan keuzes maken. Welke mediamiddelen worden, wanneer ingezet en hoe ziet de verdeling van het beschikbare budget eruit.

Naast onderzoek naar doelgroepen en het mediaconsumptiegedrag, voeren wij ook onderzoek uit naar de bekendheid van het merk, de productpropositie en imago van het merk. Dat doen we voor de start van een campagne en na een campagne zodat inzichtelijk wordt welke groei er is gerealiseerd.

Naamsbekendheid

Met het naamsbekendheidonderzoek onderzoeken we hoe bekend de naam van jouw merk is bij de door jou vooraf gedefinieerde doelgroep. Er wordt gemeten hoe goed de merknaam wordt herkend en onthouden door consumenten. De inzichten die we uit dit onderzoek halen, stellen ons in staat om doelstellingen waar nodig bij te stellen en vervolgcampagnes op de juiste manier in te zetten.

Merkbekendheidsonderzoek

Het merkbekendheidsonderzoek gaat verder dan de naamsbekendheid, bij de naamsbekendheid kijken we naar de naam van het merk, bij de merkbekendheid kijken we naar of de doelgroep weet wat het merk is en waar het voor staat. We analyseren hoe goed je merk wordt herkend en beoordeeld door je doelgroep. Deze informatie helpt ons om te begrijpen hoe je merk zich verhoudt tot de concurrentie en welke elementen van je merkstrategie mogelijk aangepast moeten worden.

Doelgroepanalyse

Met onze doelgroepanalyse verzamelen we gegevens over demografische kenmerken, interesses en gedraging om een helder beeld te krijgen van de doelgroep. Dit helpt ons om gerichte campagnes te creëren die aansluiten bij jouw klanten.

Mediaconsumptiegedrag

Ons onderzoek naar mediaconsumptiegedrag biedt inzicht in hoe jouw doelgroep media consumeert. We analyseren welke media en kanalen ze het meest gebruiken, hoe vaak ze deze gebruiken en op welke tijden. Deze gegevens helpen ons om te bepalen waar en wanneer je advertenties het meest effectief zullen zijn, zodat je jouw boodschap op het juiste moment kunt overbrengen.

Concurrentie analyse

Met onze concurrentieanalyse krijg je inzicht in hoe jouw merk presteert ten opzichte van de concurrenten. Hierbij kunnen de producten, diensten, marketingstrategieën en andere aspecten met elkaar vergeleken worden. Met als doel te identificeren waar kansen liggen om te verbeteren en op grond hiervan strategische beslissingen te nemen.

Brand lift study

Onze Brand Lift Study meet de impact van je campagnes op de perceptie, bekendheid van je merk, merkvoorkeur of aankoopintentie. Het is een manier om te zien of je marketinginspanningen daadwerkelijk bijdragen aan de groei van je merk.

Effectmetingen (0 en 1-meting)

Bij mBuy voeren we effectmetingen uit om de effectiviteit van je campagnes nauwkeurig te evalueren. Dit geeft inzicht in de impact van de campagne op de doelgroep en helpt te bepalen of bepaalde gestelde doelen zijn bereikt, zoals: Heeft de campagne zijn doelgroep bereikt? Is de boodschap van de campagne overgekomen? Heeft de campagne geleid tot veranderingen in merkbekendheid, merkimago of koopgedrag? Welk onderdeel van de campagne was het meest effectief?