Ontdek ‘t met HTM

Introductie HTM
HTM is hét openbaar vervoerbedrijf van de Haagse regio. Met een rijke geschiedenis en diepe verankering in de Haagse samenleving is HTM al decennia een vertrouwd gezicht in de regio. In 2024 zet HTM haar missie voort om met trams, lightrailvoertuigen en bussen een groot deel van het collectieve vervoer in Den Haag en omstreken te verzorgen. Met meer dan 2.000 toegewijde medewerkers werkt HTM dagelijks aan het verbinden van mensen en plaatsen, en blijft het een onmisbare schakel in het dagelijkse leven van de Haagse regio.

De doelstelling
Een actiematige campagne, waarbij we traffic willen genereren naar de website/app. De campagne draait om het activeren van mensen om te reizen met een ticket in de HTM app, betaalpas, creditcard of mobiel. Het wordt steeds makkelijker gemaakt om te reizen met het OV.

Wat wij hebben gedaan
Voor HTM hebben we een gerichte campagne opgezet met focus op incidentele OV reizigers (mensen die af en toe met OV reizen). Binnen Meta creëerden we doelgroepen op basis van interacties op de HTM-website, waarbij frequente OV-gebruikers deels werden uitgesloten. Deze aanpak werd ondersteund door de inzet van Performance Max, gekozen vanwege het uitstekende bereik, de traffic en de lage kosten. De campagne draaide langere tijd om een constante stroom van webverkeer te genereren. Daarnaast hebben we de bekendheid vergroot met digital OOH, strategisch geplaatst bij locaties zoals restaurants en cafés in Den Haag, waardoor een groot deel van de lokale consumenten werd bereikt.

Wat wij hebben ingezet
Facebook & Instagram
Social Display ads
Google Performance Max
Digitale Out Of Home

 

Het resultaat

Onze gerichte aanpak op Facebook en Instagram heeft geleid tot een indrukwekkend bereik van 1,1 miljoen unieke gebruikers tijdens de campagne. Via Social Display-advertenties wisten we daarnaast bijna 300.000 gebruikers te bereiken. Performance Max bleek bijzonder effectief voor verkeer naar de landingspagina. Deze strategische inzet heeft niet alleen een breed publiek bereikt en veel verkeer naar de website gegenereerd, maar ook bijgedragen aan een significante toename in naamsbekendheid. Door de toevoeging van Digital Out Of Home is deze impact verder versterkt, waardoor we zowel de zichtbaarheid als het resultaat van de campagne aanzienlijk hebben vergroot.

ONTDEK MEER