Keukenhof
Het mooiste lentepark ter wereld
Keukenhof is het mooiste lentepark ter wereld. In 2024 vierde Keukenhof haar 75-jarig jubileum, een mijlpaal die is gevierd door het thema ’75 jaar Keukenhof’ in Nederland tot leven te brengen. De doelstelling was om mensen te inspireren met de rijke geschiedenis en schoonheid van Keukenhof, en tegelijkertijd het bezoek aan het park te stimuleren. Met een uitgebreide campagne hebben we de geschiedenis van Keukenhof in de schijnwerpers gezet en zo het publiek uitgenodigd om dit bijzondere jubileum te vieren.
De doelstelling
Het thema 75 jaar Keukenhof in Nederland tot leven wekken, mensen inspireren en het bezoek aan Keukenhof te stimuleren.
Wat wij hebben ingezet
- Themapagina 75 jaar Keukenhof
- Creatieve executie
- Social Media ads
- Social Display
- Radio
- Digitale audio
Voor Keukenhof hebben we een grootschalige crossmediale campagne opgezet, waarbij we gebruik hebben gemaakt van verschillende kanalen om het thema ’75 jaar Keukenhof’ breed onder de aandacht te brengen. In nauwe samenwerking met DPG is er een themapagina ontwikkeld die bezoekers meeneemt door de rijke geschiedenis van Keukenhof. De campagne werd ondersteund door advertenties in landelijke en regionale dagbladen, huis-aan-huisbladen, radiocommercials en diverse online platforms zoals social media, homepage takeovers en native advertising.
Het resultaat
Deze crossmediale aanpak zorgde ervoor dat we zowel de ‘75 jaar Keukenhof’ themapagina als de ticketverkoop effectief konden promoten en een breed publiek wisten te bereiken. In 2024 zijn er ruim 1,5 miljoen tickets verkocht en was er veel aandacht rondom het 75 jarige jubileum, waarmee het jaar een groot succes is geweest voor Keukenhof!