50+ Mobiel
Introductie 50+ Mobiel
50+ Mobiel is een SIM only aanbieder met super scherpe prijzen en een razendsnelle klantenservice. Een echte challenger in een sterk concurrerende markt.
De doelstelling
50+ Mobiel heeft de ambitie uitgesproken om in drie jaar tijd te groeien naar minimaal 500.000 abonnementen. In dit kader staan de in te zetten mediamiddelen en kanalen allemaal in het teken van het concrete resultaat, het verkochte aantal abonnementen per medium. Wij zijn bekend met hetgeen een geworven klant maximaal kan kosten. Dit betekent dat de campagnestrategie continu wordt geoptimaliseerd op basis van het resultaat. We schalen op in die middelen die het beste renderen ten koste van de middelen die minder of niet goed renderen.
Wat wij hebben gedaan
mBuy heeft een mediastrategie uitgewerkt voor de komende drie jaar waarin een verwachting is afgegeven in het kader van de groei in merkbekendheid en een indicatie in relatie tot de groei in aantal abonnementen. Daarnaast is een voorstel uitgewerkt voor de inzet van Spoteffects, waarmee de uplift in webverkeer – ontstaan door het uitzenden van Radio- en/of TV spots – gemeten kan worden. Hiermee wordt bijvoorbeeld inzichtelijk welk medium (Radio en TV), welke zender, welke uitzendtijd, welke spotlengte en welk programma het meest effectief is. In de loop van de campagne is de inzet van mediamiddelen aangepast aan de hand van de resultaten
Wat wij hebben ingezet
- TV
- Radio
- Landelijke- en regionale dagbladen
- Huis aan Huisbladen
Het resultaat
Het aantal verkochte abonnementen is boven verwachting gegroeid. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de prijsproposities die in de markt – via de verschillende mediakanalen – worden gecommuniceerd. Naast een goed doordacht mediaplan is het vanzelfsprekend minstens zo belangrijk dat het product en de (prijs)propositie klopt. In het geval van 50+ Mobiel klopt het allemaal.
Bovendien zijn de klant en wij – over en weer – heel flexibel naar elkaar en in staat om snel te schakelen en te anticiperen op veranderingen in de markt. Als een concurrent bijvoorbeeld besluit om z’n prijspropositie te veranderen dan zijn we er samen heel snel bij om direct te anticiperen en eventuele veranderingen door te voeren in propositie, creatie, communicatie en/ of aanpassingen door te voeren in het mediaplan.